Letní tábor "Kometa" 2023

Dračí dobrodružství - táborová kronika

Odkaz na táborové fotografie (zabezpečeno heslem)

Konečné pořadí celotáborové hry

Pořadí Team Vedoucí
1. Nebezpečné střely Áďa
1    . Škyťákův gang Šimon
3. Ohnivé capybary Gabča
3. V jednom ohni Jonáš

Dračí patroly

Sobota  - 1. 7. 2023 - Příjezdový den

Po úspěšném příjezdu jsme se seznámili sami mezi sebou a také s naším okolím. Také jsme se rozdělili do soutěžních skupin - konkrétně na: V jednom ohni, Ohnivé Kapybary, Škiťákův gang a Nebezpečné střely. Každá skupina dostala na starost jedno dračí vejce. Na večeři jsme si dopřáli opekáné buřty a pak štastně odpadli do svých spacáků.

Neděle  - 2. 7. 2023 - Seznámení s draky

Dnešní den jsme započali výrobou vlajek pro dostatečnou reprezentaci našich týmů. Také abychom zmátli případné dračí pytláky, vytvořily jsme si pár falešných dračích vajec pro zvýšenou ochranu našich pravých vajec líhnoucích se bezpečně v hnízdečkách. Po vydatném obědě jsme si zkusili, jak uloupení takových dračích vajec může být zapeklitá záležitost. Měli jsme za úkol uloupit zlaté vejce z hnízda tří draků a jejich věrných ochránců. Úkol to byl naročný, ale hnízda jsme zvládli vyloupit dokonce dvakrát. Po svačině jsme si začali stavět dračí sluje a také si vyráběli luky na zítřejší lekci lukostřelby. Večer jsme vše uzavřeli oslavným tancem.

Pondělí  - 3. 7. 2023 - Skalní draci

Ráno po snídani jsme vyrazili připravit si naší louku na další zábavné aktivity, postavili jsme taborák a pro sportovní zápolení hřiště na fotbal, ringo a vybíjenou. K obědu jsme se posilnili ovocnými knedlíky a vyrazili vyzdobit naše dračí sluje a v soutěži poměřit ručně vyrobené luky. Později před věčeří jsme naše postavená hřiště hned vyzkoušeli a den zakončili prvním z nácviků na Dračí talentovou soutěž. Do peřin jsme zalezli poctivě a s chutí, jelikož nás zítra čeká putování za pokladem Zlatého draka.

Úterý 4. 7. 2023 - Po stopách Zlatého draka

V úterý jsme se vydali po stopách bájného Zlatého draka, který dle místní legendy v okolí zakopal cenný poklad. Po cestě nás čekalo mnoho úkolů od luštění křížovek po malování a pojmenování vlastního dráčka. Na konci jsme úspěšně objevili jeho bohatý poklad. Poté jsme si užili oběd u Seče a vyrazili zpátky do tábora. Tam na nás čekali výborné řízky a vše jsme završili zpěvem a jinou zábavou u našeho letošního prvního táboráku.

Středa 5. 7. 2023 - Ohniví draci

Středu jsme zahájili zdokonalením orientace v dračím teritoriu. Učili jsme se, jak pracovat s buzolou, hledat azimut a také všechny základní uzle, které jsou pro dračí jezdce nezbytné. Po obědě jsme si dozdobili naše návnadné vejce a udělali si reprezentační foto našich dračích soutěžních skupin. Následně jsme pokračovali v nácviku na Dračí talentovou soutěž. I když jsme očekávali obdržení šifry Ohnivého draka, tak bohužel šifra se maličko zdržela z důvodu nepříznivého počasí. Tudíž jsme se naučně podívali na Jak vycvičit draka. Večer jsme zakončili opět tancem a pak spokojeně upadli do spacáků.

Čtvrtek 6. 7. 2023 - Vodní draci

Ve čtvrtek ráno se u nás objevila tvořivá návštěva, tudíž jsme si udělali krásné rukodělné dopoledne, kde jsme vyráběli čelenky, dráčky a táborový strom. Po obědě k nám konečně dorazila šifra Ohnivého draka, kterému jsme pomohli rozluštit vzkaz od jeho druhů, aby je mohl následovat a nezůstat sám v naší zemi. Poté jsme si uspořádali první sportovní turnaj a zasoutěžili si v ringu, fotbalu a vybíjené. Večer jsme zahájili první kolo Dračí talentové soutěže, kde týmy předváděly své talenty. Ukázalo se, že máme tábor plný talentů všeho druhu.

Pátek 6. 7. 2023 - Tajemství dračích jezdců

V pátek na nás čekal další celodenní výlet. Abychom se mohli úspěšně překlenout do druhé fáze našeho Dračího dobrodružství - fáze Dračích jezdců, museli jsme se něco málo o historii dračích jezdců dozvědět. Vydali jsme se tedy na rozhlednu Báru, která vždy sloužila jako dračí strážná věž. Po cestě jsme také potkali malý hrádek, o kterém si mnoho lidí myslí, že je kočičí. Ale my dobře víme, že tento hrádek je původně sídlo rodu miniaturních dráčků, kteří se již před desetiletími údajně přestěhovali do teplejších krajů. Po navrátu na nás čekala vydatná večeře v podobě bramborových špalíčků s výpečky a výborným špenátem. Večer jsme už jen zaslouženě odpočívali.

Sobota 8. 7. 2023 - Výcvik dračích jezdců

Dneškem jsme úspěšně zahájili druhou fázi našeho Dračího dobrodružství - fázi Dračích jezdců. Abychom se tedy mohli pomalu stát dračím jezdcem, tak jsme museli dopoledne projít výcvikem dračích jezdců. Ve trojicích jsme se cvičili proti sobě v ovládání meče, luku a také v roli štítonoše. Po obědě jsme kvůli zvyšujícím se teplotám se podívali k naší vápeňácké nádrži, abychom si zchladili hlavy. Po koupačce jsme se vrátili a zjistili jsme, že dračí pytláci opět řádili, ale tentokrát z hladu. Zmizely nám z kuchyně zásoby a jediné, co nám zbylo, byly ingredience na poctivý buřtguláš. Tudíž jsme pobrali ešusy a kotlíky a po týmech jsme si vyrazili uvařit večeři. Všichni jsme si pochutnali a následně využili volného času na přípravu vystoupení k dalšímu kolu naší Dračí talentové soutěže.

Neděle 9. 7. 2023 - Výchova draků

Jako vycvičení dračí jezdci jsme se dnes museli naučit něco o správné výchově dráčat a dospělých draků. Ráno jsme tedy začali stavěním hnízd/obydlí pro malá dráčata. Všem se nám to moc povedlo a dráčata tedy mohou velmi spokojeně žít ve svých nových obydlím. Po vydatném obědě jsme se opět zašli zchladit do vápeňácké nádrže. Při dostatečném snížení venkovní teploty jsme se pustili do dalšího sportovního turnaje. Dohráli jsme ringo, fotbal i vybíjenou a pak spokojeně upadli do spacáků.

Pondělí 10. 7. 2023 - Trénink vodních draků

Pondělí jsme zahájili poněkud neradostnou zprávou. Zjistili jsme, že dračí pytláci z okolí si povolali na pomoc padouchy z animovaných pohádek a chystají se nám odcizit naše drahocenná dračí vejce. Nedalo se jinak než spojit své síly a vyrazit v týmech na padouchy. Ukázalo se, že jsme velmi silný tým a dračí vejce jsou zcela v bezpečí. Odpoledne se k nám dostala zpráva o příletu vodního draka, který smění krásné umělecké obrázky za svůj poklad. Bohužel, jak už to s vodními draky bývá, přitáhl s sebou i dešťové mraky, tudíž se nedalo jinak než si udělat kino a podívat se na pohádku, která nám předvedla, že i voda dokáže být kamarád - Odvážnou Vaianu. Déšť se nám nakonec podařilo na chvíli porazit, tak jsme si zvládli odehrát pár dalších zápasů v míčových hrách. Nakonec jsme ale stejně museli zapadnout zpátky do jídelny a tak jsme si alespoň zpříjemnili večer pořádnou diskotékou.

Úterý 11. 7. 2023 - Drak na hradě

V úterý jsme vyrazili na náš poslední celodenní výlet. Dostala se k nám totiž zpráva, že na hradu Lichnice sídlí mocný drak. A tak jsme nadšeně vyrazili ku hradu. I když se zpráva ukázala jako mylná, výlet jsme si náramně užili. Po prohlídce Lichnice jsme se posilnili dobrými hotdogy a vyrazili zpátky. V táboře na nás čekalo prvotřídní knedlo-zelo-vepřo. Večer jsme si uspořádali další kolo naší Dračí talentové soutěže a dozvěděli jsme se, kteří z nás talentů postupují do finále. Poté jsem už jen uťapkaní odpadli do spacáčků.

Středa 12. 7. 2023 - Umění letu

Dnešní dopoledne jsme si vyzkoušeli, jaké je vyrazit jako dračí jezdec na výpravu za pokladem a čelit těžkých rozhodnutím. Všem se nám tato hra moc líbila, i když jsme zjistili, že občas mohou být rozhodnutí zapeklitá. Odpoledne jsme si konečně dokončili náš velký sportovní turnaj. Poté jsme ze sebe smyli špínu posledních dní a naši talentoví finalisté se připravili na finále naší Dračí talentové soutěže. Večer jsme si uspořádali poslední táborák a u toho i zmíněné finále. Do postelí jsme zapadli s velkým očekáváním, co nám zítřejší finálový den přinese.